کاشت و ترمیم طبیعی مو بدون نیاز به عمل جراحی

5

شایع‌ترین علت ریزش مو، استعداد ژنتیکی است که می‌تواند از هر دو والد به فرد به ارث برسد. ریزش مو در واقع بخشی از یک فرایند ارثی است که به مرور زمان منجر به کم‌پشت شدن موها و در بسیاری از موارد هم منجر به طاسی کامل (آلوپسی آندروژنتیک) در فرد خواهد شد.

در بعضی از موارد متخصصین مو داروهایی از قبیل فیناستراید (پروپسیا)، ماینوکسیدیل (روگائین) و دوتاستراید (آوودارت) را برای درمان ریزش مو توصیه می‌کنند. اما تنها راهکار دائمی برای درمان طاسی ژنتیکی، جراحی کاشت مو یا پیوند مو می‌باشد. اگر هم شما کاندیدای مناسبی برای جراحی کاشت مو نباشید، روش‌های ترمیم مو می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#d7b1bb”]

متخصصین ما در مرکز تخصصی موی رنسانس با بهره‌گیری از روش‌های مختلف غیرجراحی برای درمان ریزش مو توانسته‌اند راهکاری ایمن و کم هزینه را برای بسیاری از افرادی که از ریزش موی خود رنج می‌برده و از عهده انجام جراحی کاشت مو نیز برنمی‌آمده‌اند، ارائه کنند.

شما با بهره‌گیری از روش‌های ترمیم مو خواهید توانست دوباره از داشتن موهای پُرپشت لذت ببرید و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید و دیگر نگران از دست دادن موهای زیبای خود نباشید.

علاوه بر آن، مرکز تخصصی موی رنسانس، جدیدترین روش‌های درمان ریزش مو در مردان و زنان از جمله کاشت مو، لیزر و  برنامه‌های جلوگیری از ریزش مو  را ارائه می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و هزینه‌های ترمیم مو در مرکز تخصصی موی رنسانس و یا تعیین وقت مشاوره با متخصصین ما می‌توانید از طریق شماره ۸۸۹۴۳۶۵۳ و ۰۹۱۲۲۱۱۵۴۴۲ با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.[/alert]

ترمیم مو چیست؟


سیستم‌های ترمیم مو به روش غیرجراحی می‌تواند به طور ۱۰۰% از موی انسان، مو یا رشته‌های مصنوعی و یا ترکیبی از هر دوی اینها ساخته شده باشد. این سیستم‌ها برای خانم‌ها از هر نژاد و قومیت و با هر رنگ مویی، موجود می‌باشد.

برای اتصال سیستم‌های جزئی ترمیم مو به روش غیرجراحی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در این روش، موهای طبیعی باقیمانده در سر و یا خود پوست سر به عنوان جایگاهی برای اتصال موهای جدید عمل می‌کند. همچنین بسته به شرایط و نیازهای خاص بیمار متناسب با سبک زندگی او می‌توان از روش‌های مختلفی مانند نوارچسب‌های جراحی دو طرفه یا چسب‌های مایع ضدآب پیشرفته برای اتصال موهای جدید استفاده کرد تا آن شخص بتواند فعالیت‌های عادی مانند شنا، حضور در باشگاه‌های ورزشی، کوهنوردی، اسکی روی آب، غواصی و یا خوابیدن در وان آب گرم را به راحتی و بدون هیچ نگرانی انجام دهد.

مزایای ترمیم مو به روش غیرجراحی


6

  • از این روش می‌توان برای افرادی با هر نوع الگوی ریزش مو استفاده کرد.
  • این روش نتایجی فوری و ماندگار حاصل می‌کند، در حالی که سایر روش‌ها ممکن است به چندین ماه تا چند سال زمان برای مشخص شدن نتایج مشهود آن نیاز داشته باشد.
  • روشی ایمن و بی‌خطر است.

روش ترمیم مو بدون جراحی چگونه است؟


 7

  • ترمیم به روش غیرجراحی شامل چسباندن یک لایه نازک، شفاف، نفوذپذیر نسبت به هوا و دارای گرید پزشکی بر روی پوست سر می‌باشد که یک غشای محکم را بر روی پوست سر تشکیل می‌دهد و به عنوان “لایه دوم پوست” عمل می‌کند و در واقع به دنباله‌ای برای لایه اپیدرم پوست تبدیل می‌شود.
  • در داخل زمینه این لایه ثانویه پوست، از قبل موی انسان کاشته شده و به گونه‌ای حالت داده شده است که دقیقاً با خصوصیات موهای طبیعی فرد مطابقت داشته باشد. سیستم‌های ترمیم موی ما بهترین روش غیرجراحی برای رفع ریزش مو به شمار می‌روند.

سیستم‌های ترمیم مو در زنان و مردان چه تفاوتی دارد؟


کیفیت موهایی که جهت ترمیم موی زنان استفاده می‌شود، اهمیت بسیار زیادی در رضایت آنان از نتایج به دست آمده خواهد داشت. از آنجا که زنان غالباً موهای بلندتر و پُرپشت‌تری از مردان دارند، بنابراین موی مورد استفاده برای ترمیم موی زنان به گونه‌ای طراحی می‌شود که محکم‌تر و بادوام‌تر از موی مردان باشد و بتواند حداقل دو سال یا بیشتر دوام داشته باشد.

روش‌هایی برای ترمیم مو بدون آثار ظاهری قابل تشخیص


پایه برای ترمیم مو

برای داشتن موهایی با ظاهر کاملاً طبیعی که مصنوعی بودن آن برای دست‌ها و چشم‌های کنجکاو دیگران قابل تشخیص نباشد، باید پایه سیستم موی خود را از جنس مناسبی انتخاب کنید که فوق‌العاده نازک باشد و با چشم یا تماس دست تشخیص داده نشود.

سیستم‌هایی که پایه آنها از جنس پوست و توری (لیس) ساخته شده است، هر دو گزینه‌های بسیار مناسبی از این نظر هستند و بر خلاف مدل‌های قدیمی و سنتی مونوفیلامنت، اصلاً به راحتی بر روی پوست سر قابل تشخیص نیستند. البته هرچند سیستم‌های قدیمی مونوفیلامنت دوام و طول عمر بیشتری نسبت به سیستم‌های جدیدتر دارند، اما جنس آنها خیلی ضخیم‌تر است و به راحتی با تماس دست مشخص می‌شوند.

ضخامت پایه‌های پوستی تنها ۰۸/۰ میلی‌متر است و اگر به خوبی و به طور صحیح بر روی پوست سر چسبانده شود، تقریباً نامرئی خواهد بود. این پایه‌ها کاملاً شفاف هستند و حتی اگر کسی از فاصله بسیار نزدیک هم به آن نگاه کند، فقط پوست سر شما دیده می‌شود. پایه‌های توری یا لیس هم بسیار نازک و سبک وزن هستند و اگر به درستی بر روی پوست سر چسبانده شود، به چشم دیده نخواهد شد. پایه سیستم‌های توری آن قدر نازک و ظریف است که حتی اگر کسی بر روی سر شما دست بکشد، اصلاً آن را حس نمی‌کند.

طریقه صحیح چسباندن سیستم ترمیم مو

استفاده از چسب‌های نامناسب و ضعیف، نه تنها باعث لیز خوردن مو‌ بر روی پوست سر شما می‌شود، بلکه ممکن است وقتی به آن دست می‌زنید صدایی غیرطبیعی از آن شنیده شود. دقت کنید که قبل از آنکه هر نوع چسبی برای چسباندن سیستم ترمیم مو بر روی سر استفاده شود، لازم است که پوست سر کاملاً تمیز و عاری از هر گونه مو یا بقایای چسب‌های قدیمی باشد. برای تمیز کردن پوست سر می‌توانید از محصولات مختلفی از قبیل ایزوپروپانول الکل یا پاک‌کننده‌های بر پایه عصاره مرکبات مانند C-22 یا اولتراسیف (Ultra Safe) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وجود حتی یک موی ریز یا یک لکه بسیار کوچک از بقایای چسب‌های قدیمی بر روی پوست سر می‌تواند مانع از چسبیدن مناسب سیستم ترمیم مو بر روی سر شود. بنابراین باید در تمیز کردن پوست سر خیلی دقت کنید.

وقتی که سطح پوست سر شما کاملاً آماده و تمیز شد، باید از یک چسب قوی و مرغوب مانند Ghost Bond یا سوپرتیپ (Supertape) برای چسباندن و محکم کردن پایه پوستی بر روی سر استفاده کنید. لطفاً دقت کنید که چسب را نباید مستقیماً به پایه توری بمالید، بلکه چسب باید روی پوست مالیده شود.

 طریقه صحیح مراقبت از سیستم ترمیم مو

برای اطمینان از اینکه ظاهر طبیعی سیستم ترمیم موی شما بیشتر حفظ می‌شود و اعتماد به نفس شما همچنان تداوم خواهد داشت، لازم است اقداماتی را انجام دهید و نکاتی را رعایت کنید تا موهایتان زیبا و جذاب باقی بماند. به خاطر داشته باشید که هرچند در تهیه سیستم ترمیم مو از موی طبیعی انسان استفاده شده است، اما مسلم است که این موها دیگر رشد نمی‌کنند و چربی‌های طبیعی پوست سر که در حالت عادی باعث درخشندگی موها می‌شود، در این حالت به آنها نمی‌رسد.

موهای طبیعی مورد استفاده برای ساخت سیستم ترمیم موی شما به احتمال زیاد رنگ شده‌اند و بنابراین به مقدار بیشتری TLC نیاز دارند تا رنگ آنها خیلی زود از بین نرود و درخشندگی آنها بیشتر حفظ شود. شامپو و حالت‌دهنده خاصی که شما استفاده می‌کنید، تأثیر بسیار زیادی بر خواص ظاهری و طول عمر موهای جدید شما خواهد داشت. ما به همه افراد توصیه می‌کنیم که از شامپوهایی استفاده کنند که تا حد امکان ترکیبات آنها طبیعی باشد و مواد شیمیایی و مصنوعی کمتری در ترکیب آنها استفاده شده باشد. نکته بسیار مهم آن است که محصولاتی را انتخاب کنید که کاملاً عاری از پارابن و سولفات لاریل سدیم (SLS) باشد. همچنین ضروری است از شامپوهایی استفاده کنید که خاصیت “نرم‌کنندگی” داشته و حاوی ترکیبات محافظت‌کننده از رنگ مو باشد. انواع بسیار زیادی از محصولات مختلف وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما بعضی از ترکیبات مفیدی که وجود آنها در شامپو می‌تواند برای مراقبت از سیستم ترمیم موی شما مؤثر باشد شامل انبه، آووکادو، حنا، عسل، درخت کاج سیاه و بابونه می‌باشد.

البته این نکته را به خاطر بسپارید که برای مراقبت از موهای خود حتماً لازم نیست محصولات خیلی گران قیمت را از سالن‌های زیبایی تهیه کنید، اما در عین حال نباید از محصولات ارزان قیمتی استفاده کنید که پُر از مواد شیمیایی مضر هستند و می‌توانند به رنگ و ساختار موی شما آسیب بزند. بنابراین اگر کمی بیشتر برای خرید محصولات سالم هزینه می‌کنید، قطعاً ارزش خواهد داشت. اگر از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده می‌کنید، باید حتماً از اسپری محافظ در برابر گرما هم استفاده کنید و هرچه گرمای سشوار را کمتر بگیرید، بهتر است. استفاده از اسپری محافظ در برابر اشعه UV در زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید نیز قطعاً برای موهای شما مفید خواهد بود. ممکن است این کارها کمی زحمت و دردسر داشته باشد، اما مسلماً اگر می‌خواهید همیشه موهایتان سالم و در بهترین حالت ممکن باشد باید به طور صحیح از موهایتان مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *